vero...e che con ste sonde la temperatura sale anche a me
sto appunto valutando la temperatura sul collettore, poi verifico la stessa post turbo per capire la differenza di temp, alle stesse velocità e condizioni di strada.
Non tutte le sonde sono 4-5mm come la nostra Alfredo; la maggior parte sono di 2mm..
cmq questa una mail di axt
Dear Sir,
Ultimately the best position for the Thermocouple is on the manifold at the port face for the turbocharger. BUT, as the thermocouples get older, they are prone to breakage, so if you choose to mount the probe, you must keep in mind that the unit could break , and cause major turbo damage.
This is why most people mount the thermocouple in the dump pipe about 15 Cm down the Turbine Outlet Pipe. This way any sensor failure will not damage anything.
The 550degC is a MAXIMUM for any conditions under full load
appunto qua si dice 550° come max, significa che qulcosa perdi , perche non ci credo che al collettore vicino allo scarico hai la stessa temp..
questa un'esperienza
http://neuralfibre.com/paul/?p=489